דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין, משפחה וחופש 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2947 פעמים ]

היוצרים של הסדרה מחוברים אולי לא התכוונו לעסוק בנושא כמו גירושין, אבל אין זה מפתיע שסדרה שמנסה לגעת במציאות של החיים נוגעת בנושא שמעסיק חלק נכבד מהציבור בישראל. החשיפה של הרומן שהתרקם במהלך צילומי הסדרה בין דנה ספקטור ורן שריג הפכה את הסדרה לנושא מרכזי בכל שיחות הסלון של ערב שבת בבית הישראלי הטיפוסי. רבים היו אלה שגינו את הרומן האסור שבין דנה ספקטור ורן שריג, את הרס המשפחה, את נטישת בן או בת הזוג שלהם ואת הבחירה שנראית בלתי נמנעת בתהליך של גירושין שיהיה עליהם לעבור. מצד שני היו גם כאלה שהעדיפו להלל את סיפור האהבה המרגש שהתפתח בין ספקטור לשריג וטענו שאין להציב מכשולים בפני האהבה ושלעיתים גירושין הם פיתרון טוב למערכת יחסים זוגית שכבר איננה מספקת את בני הזוג, או לפחות אחד מהם.

מהעניין הרב שעורר הסיפור של המחוברת והמחובר ניתן לנפות שתי תגובות מרכזיות או עיקריות שהמילה גירושין מעוררת אצל הישראלי הממוצע. מצד אחד ישנה הגישה שאותה נכנה הגישה השמרנית: גירושין זה רע ומשפחה זה טוב. כיוון שהמשפחה היא הדבר החשוב ביותר הרי שיש להימנע בכל מחיר מלהתגרש. הגישה השנייה שאותה נכנה הגישה הליברלית רואה את הדברים אחרת: משפחה זה אולי דבר חשוב, גירושין זה וודאי לא תהליך נעים, אבל ישנם ערכים יותר חשובים שמקומם בסדר העדיפויות של היחיד צריך להיות גבוה יותר.

הגישה השמרנית סבורה שגם אם דנה ספקטור כבר לא מרגישה כמו פעם ביחס לבן הזוג שלה, גם אם היא כבר לא מאושרת במערכת היחסים שלה והמשפחה שהיא הקימה גורמת לה לסבל, גם אם היא חולמת על הרפתקאות מלהיבות ושינוי מרענן בחייה, הרי שעליה לבלוע את הרצונות שלה, לדכא את התשוקות שלה ולהיכנע. גירושין הם לא פיתרון ועליה לקבל את העובדה שיש לה משפחה והמשפחה נמצאת מעל הכול. את כל החלומות שלה היא צריכה לשכוח כיוון שהחלטה על גירושין תהרוס את המשפחה שלה, תפגע בבת שלה ותבטא התדרדרות ערכית מסוכנת. הגישה השמרנית מציינת שלא ייתכן שבכל פעם מישהו מתחיל להשתעמם לרגע הרי שהוא צריך לשבור את הכלים, לפצוח ברומן ולהתקשר לעורך דין לענייני גירושין.

הגישה הליברלית, לעומת זאת, רואה את הדברים מעט אחרת. בעוד הגישה השמרנית מעמידה את המשפחה במרכז, הגישה הליברלית מעמידה את היחיד במרכז. לפי גישה זו, גירושין זה  אולי לא עניין נעים ואף אחד לא ימליץ עליהם כחוויה הכרחית לכל ישראלי, אבל לפעמים גירושין הם הפיתרון הנכון והבחירה הפחות גרועה מתוך כמה בחירות רעות. במידה ואדם מואס בחיי הזוגיות שלו, במידה ואדם איננו מוצא יותר סיפוק במערכת יחסים עם מישהו, במידה והמשפחה חונקת את האדם וגורמת לו לסבל, הרי שהחלטה על גירושין יכולה להיות ההחלטה הנכונה ביותר. גם אם מדובר בהרס של משפחה בצורתה המסורתית, המשפחה איננה ערך חשוב יותר מהחופש של היחיד. גירושין הם המפתח לכלא שבו נמצא היחיד ולכן למרות עכל הצער שכרוך בכך, גירושין הם לפעמים הכרחיים. אם ספקטור ושריג ייצאו לחופשי, גירושין הם אולי מחיר הוגן שהם ישלמו עבור החופש שמצפה להם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב